Pozemní přeprava

Pokud víme, že vzdálenost obou bodů je zhruba do sto kilometrů, asi bude poměrně zbytečné shánět letadlo typu Airbus, nebo Boeing. Ani vrtulník nebude asi vhodný. Což o to, zvládl by to určitě nejrychleji, ale bylo by to ekonomické? Hm, asi ne. To byste pak museli například v případě přepravy mouky požadovat za kilo zhruba tři stovky. Což nikdo nebude ochoten zaplatit.

Přeprava dřeva

Přichází tedy v úvahu pouze pozemní přeprava. Může to být menší auto, pokud není zboží hodně, nebo vlak, pokud je ho velké množství. Jenže i na to nádraží to musí někdo dopravit a tam zařídit nakládku. A také to všechno zaplatit. Takže asi bude nej doprava velkým nákladním autem. To zajede až k místu nakládky nebo vykládky. A je po starostech.

Tuhle operaci zajišťuje spousta firem. Jednou takovou jekamionová doprava Ostrava, která patří velké logistické firmě Shipvio.

Samozřejmě že není jedinou, ale všeobecně je považována za tu nejlepší a nejrychlejší. Její kontakt na vozový park je dostatečně veliký na to, aby bylo možno reagovat ihned. Nemůže se tedy stát, že by náklad čekal někde půl roku nebo i déle na převoz. Takovou situaci není možno připustit a je pochopitelné, že je na to firmou stanoven přísný dohled. Každé prodlení nákladu by bylo nevhodné vůči zákazníkovi, a tak se to stát nesmí.

Kamion na dálnici

Rychlost je totiž jedním ze základních kritérií přepravy čehokoli. On by asi člověk, který čeká na dodávku zimního oblečení nebyl zrovna nadšen, kdyby k němu dorazilo začátkem srpna. Takové zboží má totiž potom problémy prodávat a než nastane zima je zase jiná poptávka. Nota bene, že by musel zboží někam uskladnit a kolem toho je další práce a snad i poplatky, nemá-li vlastní prostor.

Prostě, rychlost a zase rychlost je krédo firmy, a to je striktně dodržováno. Samozřejmě jsou při tom hlídány všechny bezpečnostní předpisy, takže se tak neděje na jejich úkor.