Kolosální nákupy u Číňanů

Češi se už nemusí omezovat jen na zboží, které je nabízeno na českém trhu. Lokální prodejci jednotlivých států chytili šanci za pačesy a začali rozšiřovat své místo působení na mezinárodní úroveň a zasílat své produkty tzv. worldwide, tedy celosvětově. Není to tak dávno, co nakupovat mimo hranice bylo komplikované a vyžadovalo spoustu času, trpělivost a svým způsobem riskování, zda objednávka skončí úspěšně u objednavatele. Cena poštovného byla natolik vysoká, že se málokomu vyplatilo kupovat mimo svou zemi.
trh na náměstí

Úkaz jménem Aliexpress


Pokud nevíte co je to Aliexpress, jste jedním z mála, kdo o tomto pojmu ještě neslyšel. Jedná se v podstatě o virtuální tržiště, kde najdete vše na co si vzpomenete. Obchody i transakce jsou zabezpečené a stane-li se vám nějaká křivda, např. nedodání zboží, chyba v platbě, či zaslání naprosto odlišného výrobku, najdete zde zastání ze strany provozovatele. Čím je toto místo výhodné a čím nikoli?
čínská tržnice
Výhody nákupu
Vše pod jednou “střechou”– nemusíte prohlížet několik různých eshopů, protože zde vám stačí jeden web, nebo jedna aplikace a najdete zde vše od semínek cizokrajných rostlin až po královské postele.
Otevřeni k vyjednávání– v Česku už se málokde můžete pokusit o snížení ceny. Naši prodejci se řídí heslem: “Ber nebo nech být!” V Číně stále platí: “Náš zákazník, Náš Pán!”.
Doprava zdarma– i přesto, že zboží putuje mezikontinentálně, mnoho prodejců jej zasílá zdarma.
Nízké ceny– to největší lákadlo jsou diametrální rozdíly v částkách za jaké si můžete produkty koupit u nás a u Číňanů. Mnoho lidí tak nevracejí zakoupené zboží už z toho důvodu, že by je služby České Pošty vyšly mnohem dráž, než samotný nákup.

Nevýhody nákupu
Domluva – může se stát, že narazíte na prodejce, s kterým komunikace není vůbec snadná záležitost. Znalost angličtiny vázne na obou stranách a svým rodným jazykem se nedomluvíte.
Certifikace – nepočítejte s certifikacemi vydané Evropskou unií, o kvalitě, či nezávadnosti a mnoha dalších vlastnostech, kterými se spousta lidí rozhoduje při výběru daného produktu.
Risk – při uskutečnění objednávek musíte počítat s tím, že vám například vybrané boty nebudou sedět. Tuto nevýhodu částečně řeší vznikající skupiny na facebooku, které se orientují na inzerci takovýchto nevhodných výrobků.