Auto do dvaceti tisíc?

Na tuto otázku existuje skoro filozofická odpověď. Ano, samozřejmě, že ta koupě letitého automobilu s velkým nájezdem kilometrů má, ale. To ale je celý komplex možných problémů, kterým takové auto může překvapit. Tím neříkám, že musí být vždy špatné. Pokud auto, od jeho první koupě procházelo dobrým a pravidelným servisem, pokud mu byl vždy a včas měněn kvalitní olej, pokud se brzdové destičky vyměňovaly dříve, než začaly nepříjemně dřít, a pokud se věnovala patřičná péče podvozku, tlumičům, kloubům, může být automobil v překvapivě dobré kondici i v případě, že bude mít najeto hezkých pár set tisíc kilometrů.

Stará auta nepatří do šrotu

V předcházejícím odstavci jsem prozradil na co se v případě koupě velmi starého vozu při jeho kontrole zaměřit. Že se nezmiňuji o interiéru? Pokud auto někdo pečlivě opečovával po mechanické stránce, jeho interiér bude také v pořádku. I když vzhledem k jeho stáří, se připravte na protržené potahy sedadel a podobně. Ale to jsou prkotiny, které se dají nechat zmizet novými potahy za pár korun.

Když zvažujete koupi takto starého auta, věnujte dostatek času jeho pořádné, předkupní prohlídce. Pokud s autem po pár dnech někde zůstanete stát, na nějaké šance na reklamaci zapomeňte. Dnešní právníci u těchto vozů se jakýmkoliv sporům vyhýbají a jediné co pro vás udělají je, že napíšou nějaké předžalobní výzvy, za které si nechají slušně zaplatit. Budou vás i přitom neustále upozorňovat, že šanci na úspěch ve sporu nemáte žádnou.

Pohoda na cestách

Co tedy kontrolovat, na co se ptát? Ptejte se na poslední výměnu oleje, na to, jestli byl měněný rozvodový řemen a kdy. Také se ptejte, zda nejsou prodávajícímu známy nějaké problémy s únikem oleje, se spojkou, či brzdami. Zkontrolujte pohledem víčko na motoru, kam se dolévá olej. Pokud je ze spodní strany viditelná emulze, svědčí to o úniku chladicí kapaliny do motoru. Od takového auta dejte ruce pryč.

Auto celkově řádně prohlédněte a to i ze spodní strany, nejlépe na zvedáku či rampě. A vyžádejte si delší zkušební jízdu. Poslouchejte motor, sledujte chování auta v zatáčkách. Zjištěné závady uveďte do kupní smlouvy.